STORY MARKETING VOOR TEAMS
Missen jullie de tijd, kennis of creativiteit om invulling te geven aan de marketing- & communicatiestrategie? Is continuïteit een probleem? Weten jullie de merkidentiteit niet goed te vertalen in acties? Vinden jullie geen houvast om met andere stakeholders in de organisatie een plan op te zetten/uit te voeren? Worstelen jullie met het integreren van alle marketingtechnieken en daarbij horende taken tot één soepel draaiende machine? Hebben jullie moeite om inhoud te geven aan de contentkalender? Hebben jullie behoefte aan een externe blik om een gedegen plan op te zetten waarmee je wel impact maakt? Dan is deze workshop voor het hele team wat voor jullie. Jullie leren niet alleen nieuwe skills, maar werken ze direct uit tot een strategie en plan van aanpak.
Zet in 2 dagen met jouw team een constructieve marketing- & communicatiestrategie op
Een goede marketing- & communicatiestrategie is gebaseerd op vier elementen.
Weten wie je bent als bedrijf, waar je voor staat en welk probleem van de potentiële klant jij oplost.
Weten wie je doelgroepen zijn en wat er voor hen speelt.
Content die past bij wie jij bent als organisatie en aansluit op de informatiebehoefte van je doelgroepen. Oftewel, content die werkelijk antwoord geeft op zijn/haar vragen.
Acties die je onderneemt om jullie bedrijfsverhaal te verwerken in de content en deze zo effectief mogelijk inzetten, zodat de potentiële doelgroep in beweging komt richting jullie bedrijf.
In twee dagen leren jullie de basis principes van Story Marketing en krijgen jullie een nieuwe kijk op de marketingstrategie voor het bedrijf. Met deze nieuwe kennis vullen jullie met elkaar de bovenstaande elementen in. Met behulp van een aantal formats zetten jullie onder begeleiding van Willemijn Vader het marketing- en/of communicatieplan voor jullie bedrijf in de stijgers.
Wat gaan jullie leren?
Jullie gaan met elkaar aan de slag en leren gezamenlijk een nieuw perspectief. De kennis over storytelling combineren we met de verschillende marketingtechnieken. Aan het eind van deze dagen staat de structuur voor een gedegen omni-channel, geïntegreerd, 360⁰ marketing- & communicatieaanpak. De aanpak bevat een contentstrategie bestaande uit campagnes en doorlopende activiteiten.
Kortom, een fundament om op te bouwen en een leidraad om taken binnen het team te verdelen
Kosten voor de workshop voor teams zijn 2225,- euro ex BTW, inclusief:
intake om de pijnpunten en behoeftes en te inventariseren
twee dagen vol kennis, praktische inspiratie en procesbegeleiding;
verschillende werkdocumenten, zoals campagne formats, contentkalender of budgetoverzicht;
en 2 x 1 uur coaching na de workshop.
Datum: in overleg.
Locatie: in-company