Hoe overtuig je de klant jouw product te kopen?

Laten we gewoon eerlijk zijn, om je product of dienst te kunnen verkopen moet je marketing bedrijven. Dat kan op veler manieren en mijn advies is om dat ook daadwerkelijk die veler manier te combineren. Dus verschillende touch points gebruiken en variëren in technieken. Het is de uitdaging om de customer journey van de potentiële klant zo te beïnvloeden dat hij/zij richting jouw (bedrijfs) product of dienst beweegt. Dat betekent dat je verstand moet hebben van de mogelijkheden van de verschillende marketingtechnieken, van storytelling om content te maken en van psychologie om het gedrag van de koper te snappen. 

In de praktijk ervaar ik dat de hero’s journey van Campbell veel houvast biedt om het gedrag van de potentiële klant te voorspellen en te beïnvloeden. Er zijn echter meerdere overtuigingstechnieken die je kunt gebruiken. In deze blog leg ik de 7 principes van Cialdini uit en laat ik zien waar ze van toepassing zijn in binnen de customer journey. 

Lees meer

Vorige
Vorige

Verschillende Storytelling-technieken om structuur te geven aan je marketing

Volgende
Volgende

Het aankoopproces is chaotisch en niet lineair